środa, 11 lutego 2015

Bozener Crostoi

… małe co nie co na tłustoczwartkowe szaleństwo. Kwadratowe, chrupiące poduszeczki na jeden kęs – najlepsze jeszcze na ciepło. W smaku przypominają odrobinę faworki, choć są zdecydowanie szybsze w przygotowaniu – z rozwałkowanego ciasta wycinamy kwadraciki, które w gorącym tłuszczu puchną i tworzą takie oto poduszeczki…
Przepis znalazłam tu.
Składniki:
- 400 g. mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia (dałam 1,5 płaskiej łyżeczki)
- 30 g. masła
- 50 g. cukru
- szczypta soli
- 2 jajka
- 125 ml. mleka (mleko lekko podgrzałam)
- 20 ml. spirytusu, rumu lub wódki (ja dałam 1 łyżkę wódki i 1 łyżkę octu)

Przygotowanie:
Wszystkie składniki przekładamy do dużej miski i zagniatamy je, aż utworzą jednolitą masę (moje ciasto dość mocno się kleiło, dodałam więcej mąki, ok. 1/3 szklanki). Z gotowego ciasta odrywamy partiami kawałki ciasta, rozwałkowujemy je na blacie oprószonym mąką (na grubość ok. 2 mm.)  i nożem lub radełkiem wycinamy kwadraciki o boku 3 cm.
Gdy wszystkie kwadraciki będą gotowe smażymy je partiami w dobrze nagrzanym tłuszczu (olej, masło klarowane, smalec) na delikatnie złoty kolor i osuszamy na papierowym ręczniku.
Po lekkim ostudzeniu dekorujemy kwadraciki cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz