niedziela, 2 marca 2014

Krem truskawkowy do tortów

… krem, o którym słyszeliście już „dwa słowa” w tegorocznym torcie Walentynkowym. Krem na bazie owoców, śmietany kremówki i galaretki. Jest bardzo delikatny, nie za słodki, w konsystencji przypominający piankę z słynnego ptasiego mleczka,  leciutki jak chmurka, kolorowy i bardzo efektowny. Idealny krem do tortu dla dzieci, ale nie tylko – jest tak subtelny, że smakuje także dorosłym. Dzięki dodatkowi galaretki idealnie trzyma fason, krem jest zwarty, nie wypływa podczas krojenia i ładnie wygląda – owoce bardzo fajnie kontrastują z kremem.
Zamiast truskawek możecie użyć również inne, Wasze ulubione owoce lub te, które akurat zalegają Wam w zamrażarce. Krem będzie wówczas malinowy, jagodowy czy wiśniowy. Adekwatnie do tego, jakie owoce wybierzecie zmieniacie również smak galaretki. Polecam zestaw malinowy ;)
Przepis pochodzi z tej strony.
Składniki:
- 200 – 250 g. mrożonych lub świeżych truskawek
- 1 galaretka truskawkowa
- 400 ml. śmietany kremówki 36 %
- 2 łyżki cukru pudru
Konsystencja kremu już po 2 godzinach w lodówce...
Przygotowanie:
Zamrożone truskawki kroimy  na mniejsze kawałki, np. w kostkę.
Galaretkę rozpuszczamy w 200 ml. wrzątku, wrzucamy zamrożone owoce (galaretka momentalnie wystygnie i zacznie tężeć), wlewamy masę do uprzednio ubitej na sztywno śmietany kremówki z cukrem pudrem i delikatnie wszystko razem łączymy.
Jeśli używacie świeże truskawki łączymy je z galaretką dopiero lekko tężejącą. 
Krem jest gotowy do użycia od razu po przygotowaniu.

53 komentarze:

  1. Masa wyśmienita i szybka w wykonaniu. drugą na następnych gości:) zrobiłam z mrożonymi jagodami i wyszła również bardzo dobra pozdrawiam i dziękuje za fajne przepisy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. naprawde dobra !!
    polecam !
    wyszła pyszna a goscie sie zachwycalii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Potwierdzam. Zrobiłam na roczek synka i tort został zjedzony za jednym zamachem. Uznanie w oczach teściowej bezcenne. 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. witam a czy mozna zmiksowac ta galaretke z truskawkami przed zmieszaniem z bita smietana ?

    OdpowiedzUsuń
  5. wiatam a czy mozna zmiksowac galaretke z truskawkami przed zmieszaniem ze smietana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozumiem czemu chcesz zmiksować galaretkę z owocami? Nie chcesz kawałków owoców? Można je ewentualnie pominąć i ubić ostudzoną galaretkę z bitą śmietaną, ale to już zupełnie inny krem.

      Usuń
    2. a ja rozumiem dlaczego można chcieć zmiksować galaretkę z owocami. Dzieci często nie lubią kawałków owoców w masach a zmiksowane się zje :)
      i też chciałabym wiedzieć czy można te owoce zmiksować z galaretką ??

      Usuń
    3. Można zmiksować :) Myślę, że lepiej zmiksować same owoce i dopiero połączyć je z gorącą galaretką. Miksując owoce bezpośrednio z galaretkę na początku galaretka może mocno pryskać.

      Usuń
  6. Mam w zamrażarce mus truskawkowy i chciałabym przyrządzić ten krem. Jak połączyć mus z galaretką? Oczywiście najpierw rozmrożę mus, tylko jak dodać go do galaretki? Poczekać aż galaretka zacznie tężeć i wtedy delikatnie wymieszać z musem czy dodać go do jeszcze gorącej galaretki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że analogicznie jak w przepisie - do gorącej galaretki dodać mus.

      Usuń
  7. Cześć a czym smarowałaś boki i wierzch?
    ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzch i boki tortu obsmarowałam kremówką ubitą na sztywno z cukrem pudrem. Boki dodatkowo oprószone są wiórkami kokosowymi.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Super przepis robiłam juz cztery razy. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis robiłam juz cztery razy. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam,
    ile dni wytrzyma tort przełożony tym kremem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten tort, podobnie jak wszystkie inne na bitej śmietanie wytrzyma kilka dni, oczywiście w lodówce. Mój stał 3 dni, był równie smaczny każdego dnia :)

      Usuń
  11. Za ten przepis to mam Cię ochotę wyściskać

    OdpowiedzUsuń
  12. Robie podobnie. Czesto uzywam tez truskawek z kompotu w formie musu i galaretki bez cukru. Polowe smietany Zamieniam na mascarpone

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak mrożone truskawki mam pokroić na kawałki ? i jak on się nadaje od razu do spożycia skoro jeśli dodam mrożone truskawki do galaretki to one i tak będą zamrożone ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrym nożem, najlepiej takim z ząbkami jak do chleba da się pokroić, choć lekko nie jest :) Po połączeniu truskawek z galaretką truskawki są miękkie, jak świeże.

      Usuń
  14. Czy można użyć galaretki bez żelatyny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli galaretka zawiera inny usztywniacz to tak.

      Usuń
    2. Jakie wówczas należy zastosować proporcje, jeżeli "normalną" galaretkę robi się z 1,5 szklanki wody ( 375 ml ) i ile wtedy dodać śmietany kremówki i cukru?

      Usuń
    3. Nie wiem jaka jest instrukcja na galaretce, którą posiadasz.

      Usuń
    4. Galaretkę rozpuszcza się w 375 ml wrzącej wody.

      Usuń
    5. Rozpuściłabym galaretkę w 200 ml. wody, reszta przepisu bez zmian, ale to tylko sugestia. Nie używałam tej galaretki, więc trudno mi powiedzieć tak na 100%.

      Usuń
    6. Dziękuję serdecznie.Pozdrowionka :)

      Usuń
  15. Witam czy biszkopt nasaczać czy masa sama go nawilzy ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam.
    Mam galaretke ale do rozrobienia z 500 ml wody... Normalnie mam ja rozrobic w 200 ? I bedzie okey? Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Prawie każda galaretka jest na 500 ml. wrzątku, a bierzemy tylko 200 ml.

      Usuń
  17. Czym nasączyć taki truskawkowy torcik ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co kto lubi. Dla dzieci: herbata z cukrem i cytryną, lemoniada. Dla dorosłych: herbata plus dodatkowo alkohol: wódka, likier cytrynowy, migdałowy, malibu.

      Usuń
  18. Mój pierwszy tort w życiu, w dodatku z tego przepisu! Na początku masa stresu z masą, wydawała mi się za płynna. Okazało się że stres był nie potrzebny. Tort rewelacja! Masa niebo w gębie! Z tego co zostało zrobiliśmy ptasie mleczko :) Dzisiaj robię kolejny tort truskawkowy. Dziękuję serdecznie za ten przepis, dzięki niemu niemożliwe dla mnie stało się możliwe 🙆 Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy galaretka nadaje smak śmietanie czyli jak uzyje malinowej krem będzie mocno malinowy? ☺

    OdpowiedzUsuń
  20. Galaretka nadaje smak, ale nie jakoś mocno intensywnie. Dużo dają również owoce, więc jeśli chcesz krem mocno malinowy użyj galaretki malinowej i maliny.

    OdpowiedzUsuń
  21. Również robię taka masę, ale tym razem chce nasaczyc tort mięta. Tort jest na komunie i nie wiem czy to dobre połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  22. witam, rozumiem, że galaretkę z mrożonym truskawkami wlewam do śmietanki gdy zacznie delikatnie tężnieć?i wtedy nalezy ją delikatnie na niskich obrotach wmiksować?

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam. Czy krem można użyć pod masę cukrowa? Chodzi mi o przełożenie nim blatów i otynkowanie kremem Milky Way. Bo śmietana nie może dotknąć masy. Pytanie czy ten krem robi się na tyle "mocny" by utrzymać mase cukrowa? Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam. Krem jest dość zwarty, ale też pusyztsy. Nie wiem czy ciężkość masy go utrzyma?

      Usuń
  24. Masa wydaje do i za żadka, dałam do lodówki na chwilę i potem będę próbować nasmarowac, zobaczymy co wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Tragedia ! Galaretka w ogóle nie zaczęła momentalnie tężeć po dodaniu zamrożonych owoców ! Po dodaniu wszystkiego do ubitej na sztywno śmietany wszystko się ścięło !
    Teraz muszę się ratować innym przepisem, mam nadzieje, że zdążę zanim goście przyjdą >:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak pomóc. Mi zawsze ten krem wyszedł. Może sprawdź na stronie autora czy ktoś miał podobny problem.

      Usuń
  26. Rewelacja! Mega prosty i smaczny przepis na masę ☺️

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam czy trzeba czekac az galaretka troche wystygnie czy odrazu pomieszac ja z ubita smietana ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak jest napisane przez w przepisie, odrazu ponieważ galaretka tężeje bardzo szybko.

      Usuń
  28. Tragedia woda nie krem a zanim to stężeje będzie za późno

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny krem!!! Polecam!!! wczoraj robiłam z innego przepisu i mi się zważył a ten wyszedł super. Czy taki krem można zamrozić?

    OdpowiedzUsuń
  30. Czy można dać śmietankę 30 % zamiast 36?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Tylko użyj dobrej jakości, aby się ubiła na sztywno.

      Usuń