sobota, 6 grudnia 2014

Mikołajkowa choinka piernikowa

... myślałam, że nie zdążę, ale udało się i to właśnie dziś, w Mikołajki, dzielę się z Wami moją pierwszą choinką, która stoi już u nas w domu… Nie, nie, to jeszcze nie prawdziwa choinka, ani sztuczna, na te jeszcze troszkę za wcześnie ;) To piernikowa choinka z piernikowymi dekoracjami. Jest naprawdę śliczna… od tego roku to już będzie chyba taka tradycja, że na Mikołajki zawsze u nas w domu pojawi się właśnie taka choinka… ciekawe czy przetrwa święta, zanim ktoś ją zje ;)?
Do świąt zostały jeszcze ponad 2 tygodnie, może ktoś z Was zechce zrobić taką choinkę?
Moją inspiracją była choinka Mary.
Składniki:
- podstawa choinki: gwiazdki różnej wielkości, najmniejsza ma 3 cm., największa 20 cm. Gwiazdki upiekłam z przepisu na czeskie pierniczki tradycyjne, ciasta starczyło mi na 3 choinki (na 1 choinkę potrzebujemy po 2 gwiazdki z każdej wielkości).
- piernikowe dekoracje: przepis tutaj.
- lukier królewski: do ozdoby gwiazdek przygotowujemy bardzo gęsty lukier (lukier przy przechyleniu łyżki ma tworzyć gęsty stożek, nie spływa z łyżki, na 1 choinkę przygotowałam lukier z 4 dużych białek), do dekoracji mini pierniczków lukier ma być odrobinę rzadszy (na 1 białko = 35 g. użyłam ok. 180 – 200 g. cukru pudru).

2 komentarze: