niedziela, 29 czerwca 2014

Ekspresowe ciasto z truskawkami

… pyszne i delikatne niczym biszkopt, wilgotne, mięsiste, z mnóstwem pysznych owoców – możecie użyć zarówno świeże jak i mrożone owoce (mrożone przed wyłożeniem na ciasto warto obtoczyć w mące). Jest to ciasto idealne dla niezapowiedzianych gości lub do popołudniowej herbatki – jak sama nazwa wskazuje przygotowuje się je ekspresowo i nigdy nie sprawia żadnych problemów – z pewnością zaskoczy Was i smakiem i prostotą wykonania… W wersji oryginalnej owoce układa się na wierzchu ciasta, ja część owoców wmieszałam w masę i tylko część z nich ułożyłam na wierzchu, dzięki czemu otrzymałam cudny, kolorowy placek z owocami lata. Najlepiej dodać do ciasta małe owoce (np. jagody, borówki, maliny, wiśnie), aby nie opadły na dno. Jeśli owoce są duże, np. truskawki najlepiej pokroić je na mniejsze kawałki. Smacznego :)
Przepis (dość sporo zmodyfikowany) pochodzi z tej strony.
Składniki:
- 1 szklanka mąki pszennej    
- 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
- 3/4 szklanki cukru
- 1 duży cukier waniliowy – 32 g.
- 1 łyżeczka aromatu śmietankowego
- 3 jajka
- 1/2 szklanki oleju
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia     
- 2 łyżki jogurtu naturalnego (opcjonalnie)
- ulubione owoce (ok. 500 g.)

Dodatkowo: (opcjonalnie, do dekoracji)
- 1 łyżka cukru pudru
Przygotowanie:
Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy do małej miseczki i odstawiamy je na bok.
Jajka ucieramy z aromatem, cukrem i cukrem waniliowym na jednolitą masę. Po chwili dodajemy olej i ponownie ucieramy masę mikserem. Na koniec dodajemy przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i jeszcze raz ucieramy masę mikserem – krótko, tylko do połączenia się wszystkich składników. Jeśli masa będzie za gęsta można dodać odrobinę mleka, maślanki, jogurt greckiego lub naturalnego, ale dolewając płyny pamiętajcie, że ciasto ma być gęste, aby owoce podczas pieczenia nie opadły na dno (ja dałam 2 łyżki jogurtu naturalnego – 50 g.).
Gotową masę przekładamy do tortownicy (o średnicy 21 cm.) lub średniej keksówki wyłożonej na dnie papierem do pieczenia, na górę wykładamy owoce, delikatnie wciskając je w masę (ja część owoców wmieszałam do masy, ok. 300 g., a część wyłożyłam na wierzch ciasta), wstawiamy ciasto do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni i pieczemy je ok. 50 – 60 minut, do tzw. suchego patyczka.  
Ostudzone ciasto dekorujemy cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz