środa, 30 października 2013

Domowa przyprawa do piernika

… jeśli planujecie robić w tym roku piernik staropolski lub długo dojrzewające ciasto na pierniczki nie może zabraknąć w Waszej kuchni domowej przyprawy piernikowej :) Taka przyprawa jest zupełnie inna niż kupna – pachnąca, aromatyczna, bogatsza w naturalne składniki, no i przede wszystkim pozbawiona niepotrzebnych dodatków takich jak mąka, czy cukier :) Za wcześnie? Nie, to już najwyższy czas, za chwilę będzie trzeba przygotować ciasto na piernik, więc jeśli będziecie go piec przygotujcie przyprawę już dziś :) 
Przepis pochodzi z tej strony.
Składniki:
- 50 g. kory cynamonu
- 20 g. suszonego imbiru
- 15 g. goździków, całych
- 15 g. wyłuskanych ziaren kardamonu
- 10 g. gałki muszkatołowej
- 10 g. ziela angielskiego
- 10 g. czarnego pieprzu (polecam dać dużo mniej, ja pominęłam go prawie całkowicie, dałam tylko 1 g.)
- 5 g. ziarenek anyżu wyłuskanych z gwiazdek (niekoniecznie, nie wszystkim smakuje, ja pominęłam)
Przygotowanie:
Wszystkie składniki mielimy na drobny pyłek (w moździerzu, młynku, blenderze lub tłuczkiem) i dokładnie je razem łączymy. Ja kupiłam i dodałam wszystkie przyprawy już zmielone, co znacznie ułatwia sprawę :)
Gotową przyprawę przekładamy do szczelnie zamykanego słoiczka i chowamy ją w suche, zaciemnione miejsce (np. do kuchennej szafki).
Przyprawa jest bardzo aromatyczna i dość pieprzna (można zmniejszyć ilość pieprzu).
Na 1 kg. mąki przeciętnie należy dawać około 3 – 4 łyżki przyprawy, w zależności od upodobań.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz