poniedziałek, 7 lipca 2014

Babka czekoladowa z polewą cappuccino

… babka na jogurcie naturalnym. Nie jest bardzo wilgotna, raczej sypka, typu babka piaskowa, ale zdecydowanie nie jest też sucha. Ma fajny czekoladowy aromat, choć nie zawiera w składzie czekolady, a jedynie kakao. Jest mało słodka – dla jednych to zaleta, dla innych minus, więc dla tych, co lubią słodkie babeczki warto dodać więcej cukru. Babka czekoladowa + polewa czekoladowa to zdecydowanie bardzo zgrany duet, a polewa też jest nie byle jaka, bo na bazie prawdziwej czekolady i kawy cappuccino… Polecam, przepis na babkę znalazłam tu, polewa – przepis własny.
Składniki:

Babka:
- 125 g. miękkiego masła
- 3/4 szklanki drobnego cukru (babka jest mało słodka, warto dać odrobinę więcej)
- 2 duże jajka
- 1 szklanka jogurtu greckiego (dałam 1 i 1/4 szklanki jogurtu naturalnego)
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia (dałam 1, prawie płaską łyżeczkę)
- 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej (dałam 1, prawie płaską łyżeczkę)
- 1/2 szklanki ciemnego kakao
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Polewa:
- 50 g. czekolady mlecznej
- 50 g. czekolady gorzkiej
- 80 g. śmietany kremówki 36 %
- 1 łyżka (10 g.) kawy capuucino, u mnie smak waniliowy
Przygotowanie:
Babka:
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę, kakao, sodę i proszek do pieczenia przesiewamy do małej miseczki i odstawiamy je na bok.
Masło ucieramy z cukrem do otrzymania jasnej i puszystej masy. Po chwili dodajemy kolejno jajka, wanilię i jeszcze przez chwilę ucieramy masę mikserem.  Na koniec dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem, sodą i kakao na przemian z jogurtem, miksując masę tylko do połączenia się składników lub mieszając widelcem (ja dodawałam mąkę + jogurt, w 3 partiach).
Gotową masę przekładamy do małej formy na bakę wysmarowanej masłem i oprószonej mąką pszenną (ja użyłam bułkę tartą), wstawiamy ją do piekarnika nagrzanego do temperatury 150 stopni i pieczemy babkę do tzw. suchego patyczka, ok. 45 – 60 minut.
Po lekkim ostudzeniu dekorujemy babkę polewę, ja dodatkowo posypałam babkę zmielonymi orzechami ziemnymi.
Polewa:
Wszystkie składniki przekładamy do garnka i podgrzewamy je na wolnym ogniu lub w kąpieli wodnej do momentu, aż się dokładnie połączą. Przed podaniem polewę studzimy i przecedzamy ją przez sitko, aby była idealnie gładka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz