środa, 7 sierpnia 2013

Proste i szybkie ciasto z owocami

… pachnące latem, owocami i słońcem… Ciasto, które zawsze się udaje i w zasadzie nie ma co w nim popsuć, ponieważ wystarczy wymieszać wszystkie składniki i gotowe, a ciasto jest naprawdę pyszne – miękkie, sprężyste, z Waszymi ulubionymi owocami – świeżymi, mrożonymi lub z syropu. Jest bardzo puszyste, żółciutkie, takie jakby lekko biszkoptowe i naprawdę wyśmienite – koniecznie je wypróbujcie, póki sezon owocowy trwa, polecam ze śliwkami :) Ja dziś przygotowałam je z wiśniami z syropu i świeżymi borówkami – pychota… Jest to świetny przepis dla początkujących kucharzy, gdyż przy minimum wysiłku otrzymacie mega błyskawiczne i pyszniutkie ciasto idealne do wszelkiego rodzaju owocowych eksperymentów… smacznego :)
Przepis pochodzi z programu „'la prova del cuoco”, znalazłam go tu, a pochodzi stąd.
Składniki:
- 125 g. masła
- 10 łyżek cukru
- 3 jajka
- szczypta soli
- 10 łyżek mąki pszennej
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki maślanki (opcjonalnie)
- aromat waniliowy (opcjonalnie)
- ok. 400 – 500 g. dowolnych owoców (sprawdzone warianty: truskawki, maliny, rabarbar, nektarynki, morele, brzoskwinie, śliwki, wiśnie, czereśnie, jabłka, jeżyny, borówki)

Dodatkowo (do posypania):
- cukier biały lub jasny brązowy
- cukier puder
Przygotowanie:
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Wszystkie składniki wkładamy do garnka i ucieramy je mikserem, aż się dokładnie połączą, przelewamy je do tortownicy o średnicy 20 – 22 cm. wyłożonej papierem do pieczenia, boki smarujemy masłem, na wierzch układamy owoce rozcięciem do góry, posypujemy je niewielką ilością cukru (ilość wg. uznania), wstawiamy ciasto do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni i pieczemy ok. 40 minut, do tzw. suchego patyczka.
Ja dodałam do ciasta czubate łyżki mąki i ciasto było bardzo gęste, dlatego dodałam do niego maślanki – z doświadczenia wiem, że maślanka nadaje ciastu bardzo fajnej wilgotnej faktury, więc jeśli Wasze ciasto również będzie dość gęste koniecznie ją dodajcie :) Polecam również dodanie do ciasta aromatu waniliowego lub śmietankowego do ciast, dzięki czemu ciasto będzie bardziej wyraziste w smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz