poniedziałek, 3 czerwca 2013

Doskonałe ciasto czekoladowe a’la brownie

… czyli ciężkie i gęste ciasto czekoladowe z dużą ilością czekolady :) Stanowi świetną bazę pod różnego rodzaju wielowarstwowe ciasta z kremem ale jest pyszne również jako  klasyczne ciasto z grubą warstwą czekolady. W oryginale pieczone było przy użyciu gorzkiej czekolady, jeśli wolicie słodkie ciasta proponuję zastąpić czekoladę gorzką mleczną, lub dać pół na pół czekoladę mleczną i gorzką.
Przepis znalazłam tu.
Składniki: (na tortownicę o średnicy 23 cm.)

Ciasto:
- 125 g. masła
- 250 g. gorzkiej czekolady (ja użyłam 150 g. czekolady mlecznej i 100 gorzkiej)
- 6 jajek
- 250 g. cukru
- 60 g. mąki pszennej

Polewa:
- 50 g. gorzkiej czekolady
- 100 g. mlecznej czekolady

Przygotowanie:
Ciasto:
W małym garnku roztapiamy masło z czekoladą i odstawiamy je do ostudzenia.
Żółtka ubijamy na puszystą pianę z cukrem, białka ubijamy na sztywno.
Gdy czekolada wystygnie dodajemy do niej po łyżce masę z żółtek i dokładnie je łączymy. Następnie dodajemy przesianą mąkę, ubite białka i bardzo delikatnie wmieszujemy je do masy czekoladowej.
Gotową masę przelewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (boki smarujemy masłem), wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 165 stopni (u mnie termoobieg + góra – dół) i pieczemy ok. 45 min.
Polewa:

Po wyjęciu ciasta z piekarnika obie czekolady rozpuszczamy w mikrofali lub w kąpieli wodnej i polewamy nimi równomiernie ciasto. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz