niedziela, 19 maja 2013

Ciasto Czarna Magia (Black Magic Cake)

… znane również pod nazwą Moist Chocolate Cake (wilgotne ciasto czekoladowe) w oryginale pieczone w dwóch blaszkach i przełożone kremem, u mnie w wersji klasycznego ciasta czekoladowego z polewą… bardzo smaczne, intensywnie czekoladowe, słodkie, bardzo wilgotne, mokre, w sam raz do filiżanki kawy czy herbaty… W smaku bardzo zbliżone do wilgotnego ciasta czekoladowego, które jest już u mnie na blogu z tym, że jest nieco bardziej słodkie i wilgotne. Mimo tego, że ciasto ma mokrą strukturę bardzo łatwo się kroi, świetnie prezentuje i stanowi idealną bazę na babeczki – z tych proporcji wychodzą ok. 24 sztuki (pieczemy je ok. 20 – 25 minut)…
Podsumowując muszę stwierdzić, że zgadzam się w pełni z autorem przepisu i komentarzami osób, które wypróbowały ten przepis, że jest to najbardziej wilgotne ciasto, jakie można tylko sobie wymarzyć! Smacznego :)
Przepis na bazie tego przepisu, receptura prawie identyczna jak Moist chocolate cake z tej strony – różnice polegają głównie na zamianie oleju na masło.
Składniki:
- 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
- 2 szklanki cukru
- 3/4 szklanki gorzkiego kakao
- 2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 płaska łyżeczka soli
- 2 jajka
- 1 szklanka mocnej kawy
- 1 szklanka maślanki
- 1/2 szklanki oleju
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (u mnie aromat waniliowy)

Polewa:
- 2 łyżki masła
- 4 łyżki cukru
- 3 łyżki kakao 
- 5 łyżek śmietany 36 %
Przygotowanie:
Ciasto:
W dużym garnku łączymy składniki suche: mąkę, cukier, kakao, sodę, proszek do pieczenia i sól, robimy po środku dołek, wlewamy do niego kawę, maślankę, olej, jajka, aromat i ucieramy masę mikserem przez ok. 2 minuty na średnich obrotach, aż wszystkie składniki się dokładnie połączą.
Dno tortownicy o średnicy 24 cm. wykładamy papierem do pieczenia (jest on niezbędny, ponieważ ciasto jest bardzo wilgotne i bez papieru mogłoby nie odejść od blaszki), boki smarujemy masłem, przelewamy do niej masę, wstawiamy tortownicę do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni (u mnie termoobieg + góra – dół) i pieczemy ok. 70 minut, do tzw. suchego patyczka.
Upieczone ciasto studzimy w formie, a gdy całkowicie wystygnie wyjmujemy je z tortownicy i przekładamy na paterę. Jeśli ciasto zbyt popękało podczas pieczenia możemy je przewrócić do góry nogami wtedy będzie równe jak stół (ja tak zrobiłam).
Polewa:
Na wolnym ogniu rozpuszczamy masło, dodajemy cukier, kakao, śmietanę, dokładnie łączymy wszystko łyżką i jeszcze przez chwilę podgrzewamy polewę na wolnym ogniu.
Gdy polewa lekko przestygnie oblewamy nią równomiernie ciasto i ewentualnie dodatkowo dekorujemy…
 

7 komentarzy:

  1. Zrobiłam z połowy porcji. Bardzo dobre :) Zamiast maślanki dałam jogurt, bo akurat miałam. Wyszło tak samo ciemne jak na zdjęciu :) Dziękuję i pozdrawiam, Ola.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że Ci smakowało i miło mi, że zajrzałaś na mojego bloga :)
    Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. ja zrobiłam z całości składników i również zamiast maślanki dodałam jogurt. Fajne w tym przepisie jest to, że jest to jedno z niewielu czekoladowych, wilgotnych ciast gdzie można użyć kakao a nie czekolady, którą nie zawsze ma się w domu :) fajnie też, że podałaś wymiar tortownicy, ponieważ kiedyś zrobiłam ciasto z przepisu w którym nie było podanego wymiaru i wyszło suche. Także przepis i ciasto rewelacja! :)
    myślę, że wypróbuję jeszcze inne przepisy z Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis przypadł Ci do gustu. Jakbyś miała jakieś pytania odnośnie innych ciast służę pomocą :) Pozdrawiam, Ania

      Usuń
  4. Kiedyś podawałam ten przepis na pewnym blogu i widzę że już w całym internecie krąży.Bardzo się cieszę ...Weronika CH

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znalazłam ten przepis na ang. stronie allrecipes, przepis jest genialny, dobrze, że już tyle osób go zna :)

      Usuń
  5. Super to wygląda i z pewnością wypróbuję ten przepis :). Uwielbiam wszelkie ciasta z czekoladą i ciągle staram się wyszukiwać nowe pomysły na mój ulubiony smakołyk. Ostatnio np. przyrządziłam sobie czekoladowe brownie z solonym karmelem wg. przepisu podanego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Szczerze polecam spróbować każdemu miłośnikowi czekoladowych specjałów :). U nas w domu brownie zrobiły wielką furorę i przyrządzam je na różne okazje.

    OdpowiedzUsuń