środa, 8 maja 2013

Pan Pizza a'la Pizza Hut

… czyli nieziemska, amerykańska pizza na wzór pizzy z Pizza Hut na grubym, puszystym spodzie, która jest fenomenalna i niesamowicie pyszna! Jedynym składnikiem, który odróżnia ją od innych pizz jest odtłuszczone mleko w proszku i być może w tym tkwi cały sekret, bo ta pizza smakuje jak oryginał, a jeśli nie to jest chyba najbardziej zbliżona do Pizzy Pan, a niektórzy twierdzą, że nawet lepsza :) To ciasto na pizzę jest absolutnie genialne i najlepsze z dotychczasowych, które wypróbowałam w poszukiwaniu oryginału Pizza Hut… przepis znalazłam tu.
Składniki:

Ciasto:
- 1 opakowanie suchych drożdży (7g.)
- 1 łyżka cukru
- 1/2 płaskiej łyżeczki soli (ja dałam 1 łyżeczkę)
- 1/4 szklanki odtłuszczonego mleka w proszku
- 1 i 1/3 szklanki cieplej wody (w temp. ok. 40,5 stopnia)
- 4 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżki oleju roślinnego lub oliwy z oliwek

Ulubione dodatki:
- sos pomidorowy lub ketchup
- oregano
- szynka konserwowa pokrojona w małą kostkę
- starty ser żółty
Przygotowanie:
Drożdże, cukier, sól i mleko w proszku umieszczamy w małej miseczce, zalewamy je ciepłą wodą (nie może być za gorąca!), dokładnie łączymy wszystkie składniki i odstawiamy na ok. 2 minuty.
Następnie dodajemy oliwę, i ponownie wszystko dokładnie mieszamy.
Po dużej miski przesieway mąkę, wlewamy do niej roztwór drożdżowy i wyrabiamy ciasto rękoma (w oryginale podano, że przez ok. 10 minut, ja wyrabiałam je ok. 4 minuty), aż ciasto zacznie swobodnie odchodzić od rąk i miski. W razie potrzeby możemy dodać odrobinę mąki lub oliwy. Gotowe ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto dzielimy na 2 kule, każdą rozwałkowujemy wałkiem na cienki placek o średnicy ok. 26 cm., przekładamy go do blaszek wyłożonych papierem do pieczenia lub wysmarowanych olejem, formujemy ranty, smarujemy cienką warstwą sosu pomidorowego lub ketchupu, wstawiamy pizze do piekarnika nagrzanego do temperatury 245 stopni jeśli pieczemy pizzę na kamieniu lub 215 stopni jeśli pieczemy ją klasycznie (u mnie termoobieg + góra – dół) i pieczemy ją ok. 10 – 15 minut, aż lekko się zarumieni. Kilka minut przed końcem pieczenia układamy na pizzy ulubione dodatki, posypujemy je startym żółtym serem, wstawiamy pizzę ponownie do piekarnika i chwilę jeszcze podpiekamy, aż pizza będzie zarumieniona, a ser stopiony. Smacznego…

6 komentarzy:

  1. witam, bardzo mam smaka na tą pyszną pizze hut pan ale nie mam suchych drożdży , czy moge użyć świeżych i jeśli tak to ile? pozdrawiam słodko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tą pizzę zawsze robiłam na suchych drożdżach, ale na świeżych też na pewno wyjdzie. Standardowo przyjmuje się, że 1 opakowanie suchych drożdży (7g.) to 20 - 25 g. drożdży świeżych.

      Usuń
  2. amerykańska pizza jest super :D mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pizza mega i wychodzi tak dobra, jak w Pizzy Hut kiedyś, nie teraz, bo nieco obniżyli loty :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis powinien zawierać proporcje w gramach. Szklanki i łyżki nic nie mówią. Brak danych ile ciasto ma fermentować. Ciasto do pizzy NIGDY nie wolno wałkowac. Na pizzę nie daje się byle sera żółtego TYLKO mozarelle najwyższej jakości. Jeśli komuś coś wyszło z tego przepisu to chyba tylko przez przypadek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi tam smakuje i czy wałkowana czy rozkładana ręcznie jest pyszna :)

      Usuń