wtorek, 7 maja 2013

Ciasteczka z marmoladą

… czyli kruche ciasteczka z śmietankową nutą, nadziane słodką marmoladą :) Szukałam kiedyś dobrego, sprawdzonego przepisu na pyszne, małe ciasteczka, takie na jeden kęs, ale zniechęcały mnie komentarze, że ciasteczka tracą kształt i rozpływają się podczas pieczenia. Postanowiłam więc zrobić własne ciasteczka, z ulubionego przepisu na kruche ciasto i po lekkim zmodyfikowaniu wyszły śliczne i perfekcyjne ciasteczka. Jeśli ktoś też ma problem z zniekształconymi ciasteczkami zachęcam do wypróbowania tego przepisu – są pyszne, chrupiące, uwielbiane przez dzieci i błyskawiczne w przygotowaniu :)
Składniki: (na ok. 25 ciasteczek)
- 1 i 1/5 szklanki mąki pszennej (160 – 170 g.)
- 1/2 kostki masła śmietankowego (100 g.)
- pełne 1/2 szklanki cukru pudru (70 g.)
- 1 żółtko
- 1 pełna  łyżka śmietany 18%
- 3/4 łyżeczki aromatu śmietankowego
- szczypta sody
- 1 łyżka budyniu śmietankowego (proszku)
- marmolada
Przygotowanie:
Ok. 3/4 mąki i resztę składników wkładamy do miski i wyrabiamy na gładkie i miękkie ciasto, stopniowo dosypując resztę mąki i odkładamy ciasto do lodówki na ok. 20 minut.
Następnie formujemy z ciasta małe kulki wielkości orzecha włoskiego, robimy w nich dziurki (ja użyłam buteleczki od wąskiego aromatu do ciast, a następnie poszerzałam dziurki palcem) i nakładamy do każdej dziurki marmoladę. Ciasteczka wkładamy do lodówki na ok. 20 minut, wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia w niedużych odstępach, wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni, przy użyciu funkcji termoobiegu i pieczemy na lekko rumiany kolor, ok. 12 – 15 minut.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz