wtorek, 7 maja 2013

Muffinki z Coca - Colą

…czyli pyszne, słodkie i intensywnie czekoladowe babeczki, moim zdaniem najlepsze w polewie czekoladowej! Smak coli jest niewyczuwalny, a dzięki jej dodatkowi babeczki są bardzo delikatne, mięciutkie, puchate, mają piękny aromat, i niespotykany smak… są to jedne z lepszych czekoladowych babeczek jakie jadłam, i na pewno zagoszczą na moim stole jeszcze nie raz, przepis znalazłam tu. Coca – colę możemy zastąpić innym napojem gazowanym, np. oranżadą lub wodą, ale wówczas musimy pamiętać, że jeśli wybierzemy mało słodki napój musimy zwiększyć w przepisie ilość cukru. Smacznego…
Składniki: (na 12 muffinek)

Babeczki:
- 200 g. mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia (ja dałam 1 łyżeczkę)
- 4 płaskie łyżki kakao
- 160 g. ciemnego cukru muscovado (ja użyłam cukier trzcinowy)
- 150 ml. napoju gazowanego typu Coca – Cola
- 100 ml. oleju słonecznikowego
- 2 jajka
- 1 łyżka cherry brandy (opcjonalnie, poprawia smak, ja użyłam nalewkę wiśniową)

Polewa:
- 50 g. mlecznej czekolady
- 2 łyżeczki oleju
Przygotowanie:
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
W jednej misce łączymy mąkę, proszek do pieczenia, kakao i cukier.
W drugiej misce roztrzepujemy jajka, dodajemy colę, olej, alkohol, i wszystko razem mieszamy do połączenia składników.
Mokre składniki wlewamy do suchych i delikatnie, ale dokładnie mieszamy łyżką.
Formę do muf finek wykładamy papilotkami, przekładamy do nich ciasto (do ok. 3/4 wysokości), wstawiamy babeczki do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni i pieczemy ok. 25 minut, do tzw. suchego patyczka.

Upieczone babeczki studzimy na kratce, oblewamy polewą czekoladową i ewentualnie dodatkowo dekorujemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz